El Parc Fluvial del Besòs manté un intens pas migratori d’ocells tot i les afectacions de la riuada d’octubre

La riuada del passat 4 d’octubre ha marcat l’evolució del Parc Fluvial del Besòs durant aquest mes, amb afectacions importants a la vegetació i canvis en la morfologia de la llera. Tot i això, el parc ha mantingut una intensa activitat faunística, especialment pel que fa al pas migratori dels ocells.

L’avinguda de l’aigua ha malmès bona part dels prats i els canyars i, en menor mesura, també alguns arbres. Alhora, el riu ha creat nous codolars i ha eixamplat la llera en alguns trams, puntualment fins i tot més enllà dels murs de contenció.

Pel que fa a la fauna, durant aquest període ha continuat sent intens el pas migratori dels ocells. Mentre les espècies que hivernen al sud del Sàhara comencen a escassejar, augmenta l’arribada d’ocells que passen l’hivern a les nostres latituds. Tot i això, durant aquest període s’han detectat poques espècies d’aus aquàtiques exclusivament migratòries.

Entre les observacions més destacades hi ha un exemplar de xarrasclet (Spatula querquedula) a Montcada i Reixac, un agró blanc (Ardea alba) a Sant Adrià de Besòs i un territ variant (Calidris alpina) a la desembocadura del riu.

També s’ha continuat observant un martinet ros (Ardeola ralloides) alimentant-se als canals i les basses del Refugi de Biodiversitat del Riu Besòs, a Santa Coloma de Gramenet, així com a la desembocadura.

Entre les espècies no vinculades als ambients aquàtics, destaca l’observació d’una àguila calçada (Hieraaetus pennatus) a Sant Adrià de Besòs. A Santa Coloma de Gramenet també s’han detectat dos colltorts (Jynx torquilla) i un esparver comú (Accipiter nisus).

Finalment, segons les observacions disponibles, durant aquest període no s’ha detectat cap brot de botulisme ni de grip aviària al Parc Fluvial del Besòs.

Últims Articles

3,391FansMe gusta
1,640SeguidoresSeguir
0SuscriptoresSuscribirte
Publicitatspot_img

Últims Articles