La ciutat ha inaugurat l’estiu amb la quantitat més gran de places hoteleres de la seva història, multiplicant per dotze la seva oferta, respecte fa només uns anys. L’obertura d’hotels de luxe al Port Fòrum i al barri de la Mina són els responsables.
Malgrat això, Sant Adrià encadena un altre estiu sense cap piscina municipal descoberta que sigui oberta i amb la majoria dels refugis climàtics municipals tancats durant l’agost.
Per això el grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Sant Adrià de Besòs ha encetat una campanya de denúncia a xarxes socials, davant la passivitat del govern municipal del PSC.
Que l’equip de govern es mantingui passiu consideren que és un fet especialment greu en ple estiu i enmig de diverses onades de calor que afecten greument la salut pública, especialment la de la gent gran i infants.
La previsió dels experts, a més, augura que cada cop les onades de calor i episodis de sequera seran més freqüents i de major intensitat, paral·lelament el termòmetre es continuarà enfilant.
La gestió dels equipaments esportiusa tota la ciutat de Sant Adrià de Besòs és molt millorable, valoren els republicans, que fa mesos que denuncien fets com: el tancament de la piscina del Ricart, oblit del poliesportiu Marina-Besòs i la paràlisi del club de tenis. Ara se suma, el tancament dels refugis climàtics al mes d’agost.
Els republicans consideren que és molt greu perquè en un context d’emergència climàtica, l’Ajuntament està fallant en quelcom tan essencial com protegir la ciutadania més vulnerable, negant l’accés a espais de confort tèrmic bàsic.
Mentre això passa, el govern municipal ha destinat recursos a altres accions menys prioritàries, com la instal·lació de banderoles a tota la ciutat per anunciar la reobertura de la platja Litoral.
“Una ciutat que no cuida els seus veïns i veïnes quan més ho necessiten no pot presumir de ser una ciutat viva. Ens condemna a ser una ciutat dormitori més. Cal menys propaganda i més solucions”, ha declarat la regidora d’ERC Toni Hernández.