Dilluns,
21 de Maig de 2012
Portada Actualitat Esports Cultura Entrevistes Opinió Videos

Montse Pallarès - Sant Adrià de Besòs - 28/5/2010

Arrenca el quart seminari previ al Congrés Internacional Cerdà Postmetròpoli
- A la sala de turbines de les Tres Xemeneies

Arrenca el quart seminari previ al Congrés Internacional Cerdà Postmetròpolis a la sala de turbines. - Foto: Montse PallarèsAl llarg del dia d’avui es duran a terme a la sala de turbines de les Tres Xemeneies tota una sèrie de conferències i taules rodones que giraran entorn als paisatges urbans, la reconversió dels espais, les noves ciutats i com a cloenda, la presentació de les propostes dels estudiants del màster “Sant Adrià, les tres xemeneies” i una projecció audiovisual a càrrec de Pierpaolo Troiano, arquitecte i vocal d'Arquitectura-Urbanisme-Paisatge del Centre d'Estudis del Besòs-Canyet.

L’espai escollit és emblemàtic. És un espai que està a punt d’arribar a la fi de la seva etapa industrial i sobre el qual es plantegen moltes propostes i idees de cara al seu ús. Encara amb el soroll de les turbines de fons, s’estan posant sobre la taula tots els aspectes i les possibilitats que aquest símbol adrianenc ens proporciona.

Francesc Muñoz, director del màster i del Congrés Internacional Cerdà Postmetròpolis ha senyalat que la commemoració de l’any Cerdà s’ha allunyat de l’Eixample i del segle XIX, ha anat més enllà i per això s’ha treballat en diverses ciutats perifèriques com Sabadell, El Prat i finalment Sant Adrià de Besòs. Amb un total de 50 persones, entre professorat i alumnat, el màster-taller ha donat lloc a un total de 15 propostes coordinades per grups d’estudiants. Aquest ha estat un taller “amb vocació internacional i mediterrània”, ja que han participat estudiants de Portugal, França, Egipte, Itàlia i altres parts d’Espanya, que han fet seu aquest espai i que amb criteris de sostenibilitat –a tots els nivells- han projectat les seves idees per una ciutat que canvia i es transforma.F. Muñoz, E. Díaz, J.M. Canga, J. Martí i J. Carrera. - Foto: Montse Pallarès

Jordi Martí, delegat de cultura de l’Ajuntament de Barcelona, ha remarcat que les Tres Xemeneies són alhora un símbol “d’allò que se’n va”, és a dir, l’etapa industrial de la central, i “una força expressiva per senyalar allò que ve”. Martí ha confirmat que “aquest edifici tindrà una importància cultural i simbòlica en el futur de Barcelona”.

“El Congrés comença aquí, a la sala de turbines de Sant Adrià”, senyalen Muñoz i Martí durant la roda de premsa. I es que el treball que s’està realitzant en aquest espai industrial és possiblement el punt de partida de moltes transformacions urbanes, socials, mediambientals i econòmiques de la zona.

Per la seva banda, l’alcalde adrianenc Jesús María Canga, ha recordat el passat històric de l’edifici, tant per la seva importància en la lluita antifranquista com la història de tots els treballadors des dels anys seixanta fins ara. Alhora ha declarat que aquest és un símbol “no només de Sant Adrià”, sinó de totes les ciutats que l’envolten, com Badalona i Barcelona, i en definitiva de l’àrea metropolitana. Al seu torn, ha fet menció a les possibilitats de transformació social que els nous usos de les Tres Xemeneies poden donar a un barri com és el de La Mina, però al seu temps per a tota la ciutat.

 

 










Has d'identificar-te per escriure comentaris
| Edició impresa pdf | Edició impresa Online | Tarifes publicitaries | Contacte | Grupo Area 96 | eltemps 1996-2011 © Àrea Besòs | Tots els drets reservats.
Amb la col·laboració de: