Crea el teu compte
Publicitat
Publicitat
Publicitat

Dilluns, 23 de Juliol de 2018
Portada Actualitat Esports Cultura Entrevistes Opinió Videos

Montse Pallarès - Sant Adrià de Besòs - 7/4/2010

Arrenca el XXIIIè Cicle de concerts a Sant Adrià
- Sota el títol de "Poti-Poti Musical"

La sala d'actes de l'Ateneu Adrianenc es va omplir de gom a gom. - Foto: Montse PallarèsAhir a l’Ateneu Adrianenc es va inaugurar el XXIIIè Cicle de Concerts a Sant Adrià organitzat per l’Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics. Sota el títol “Poti- Poti Musical”, es va donar pas al primer concert dels que al llarg d’aquest mes d’abril s’ofereixen a la ciutadania de forma gratuïta.

El programa va començar amb la Serenata de Haydn, una obra que va servir d’agraïment i presentació d’aquest nou cicle de concerts. Acte seguit, Joan Antoni Cano va oferir una versió en clarinet d’una obra de Massenet titulada Meditació, un gran mèrit musical per la complexitat que comporta adaptar a un instrument de vent aquesta peça. Desprès d’aquest introductori clàssic, es va donar un gir a l’actuació i el públic va poder escoltar dues peces molt diferents de la mà del trio format per Andrea Beardo, al saxo i l’harmònica, Miguel Beardo a la guitarra i Antoni Martínez al baix elèctric. La primera peça va ser Piano Man, una balada de la música popular angloamericana, i la segona un blues totalment improvisat.

Joan Miró, acompanyat de nou per l’Orquestra de Cambra Amics dels Clàssics, va defensar musicalment i amb gran domini la viola a l’òpera Misty, del propi solista. Com a última peça musical tocada per l’Orquestra, es va poder gaudir d’una sardana d’Antoni Guinjoan. A continuació, degut a canvis d’última hora en la composició del Quintet Aulos, es van canviar alguns dels temes que s’havien establert al programa. El quintet, format per Josep Mª Brotons, als arranjaments i la flauta, Robert Julià, a l’oboè, Alfons Reverté, al clarinet, Eduard Bazaco, al fagot, i Àngel Resa, a la viola, va quedar en un sobtat quartet per l’absència de Brotons.

Els quatre membres presents del quintet més veterà del país van ser els encarregats d’oferir les tres últimes peces del concert. En primer lloc, es va tocar la Serenata de Schubert, una de les peces més conegudes del compositor. La segona va ser la una selecció de la sarsuela Lluïsa Ferranda, original de Federico Moreno. I per últim, el món del cinemava envair la sala, ja que una selecció de 8 i ½, del compositor Nino Rotta pel film homònim de Federico Fellini, va posar fi al primer dels concerts d’aquest mes d’abril.

Al final de l’acte, els assistents van tenir la possibilitat de preguntar als solistes participants tot el que han volgut, i aquests al seu torn van rebre un exemplar del llibre Sant Adrià, més enllà del Fòrum, de part de l’Ajuntament. En definitiva, va ser un primer concert consistent en una múltiple barreja d’estils i autors, o, en paraules de Joan Palet, una amanida de notes i pauses, que van fer gaudir als assistents en una sala plena de gom a gom.

Joan Antoni Cano, Meditació, de Massanet. Versió en clarinet. - Foto: Montse PallarèsAntoni Martínez, Andrea Beardo i Miguel Beardo. - Foto: Montse PallarèsJoan Miró a la viola. Òpera Misty. - Foto: Montse Pallarès Quatre membres del Quintet Aulos. - Foto: Montse Pallarès















Has d'identificar-te per escriure comentaris. Si no estàs registrat, pots fer-ho aquí
| Edició impresa pdf | Edició impresa Online | Tarifes publicitaries | Grupo Area 96 | eltemps 1996-2014 © Àrea Besòs | Tots els drets reservats.


C/ Besòs, nº 7 - Sant Adrià de Besòs - Barcelona (Spain) C.P. 08930 Tel. 93 462 18 63
Gerencia: Jose M. Pulido | Dpto. Comercial: José Alcalá | Producción: Montse Saez | Administración | Web master: Jose Mejías | Informática: Pedro Santos | Publicidad: Jose ALcala