Divendres,
18 de Maig de 2012
Portada Actualitat Esports Cultura Entrevistes Opinió Videos

Montse Pallarès - Sant Adrià de Besòs - 5/6/2011

Arriba la primavera amaziga a Sant Adrià
- Cat-Arif la celebra al MhiC

Un nen llegei en català una poesia escrita originalment en amazigh per Mohammed Amanchicha, president de Cat-Arif. A la taula, Youssef El Moussaoui, Aziz Baha, Asmaa Aouattah i Joan Anton Cano. - Foto: Montse Pallarès©Ahir dissabte al Museu d'història de la immigració de Catalunya (MhiC), l'associació adrianenca Cat-Arif va celebrar la primavera amaziga d'aquest any 2011 (any 2961 en el calendari amazigh). L'acte va comptar amb la presència de diversos regidors i regidores del consistori adrianenc, així com de membres de diferents entitats adrianenques com Cat-Arif, Club Unesco o Dones del Futur, i el director general d'immigració a la Generalitat, Xavier Bosch. L'esdeveniment va comptar amb la col·laboració de Cornellà Sense Fronteres, Taghrast-espai amazic i Tawmat.

Després de la presentació, es va fer una xerrada-taula rodona amb la participació de Asmaa Aouattah, mediadora i professora de tamazight, Aziz Baha, membre de l'associació Cornellà sense Fronteres i educador a la Fundació Bayt Al-Thaquafa, i Youssef El Moussaoui, activista amazigh. 

Tot seguit es va oferir al públic assistent tota una mostra cultural amazigha, amb poesies en català i tamazight, representació d'un frament teatral, danses tradicionals a càrrec de "Les noies del Rif" i concert de música del grup Imidiwan. També hi va haver mostra de cuina i plats típics per degustar, com el saykuk





Notícies Relacionades






Has d'identificar-te per escriure comentaris
| Edició impresa pdf | Edició impresa Online | Tarifes publicitaries | Contacte | Grupo Area 96 | eltemps 1996-2011 © Àrea Besòs | Tots els drets reservats.
Amb la col·laboració de: